|
|
|
|
michiel
|
|
|
 | | Manager eredivisie club |     |
| Berichten: 2,519 |
|
 |
« Antwoord #227 Gepost op: 29 januari 2009, 15:47:56 » |
|
Hoe gaat het met? Boy Waterman, eeuwig talent en levensgenieterIn de rubriek 'Hoe gaat het met?' gaan we op zoek naar voetballers die een verleden hebben in Alkmaar. Oud-AZ’ers worden opgezocht om te kijken waar ze nu spelen. Zijn ze verkast naar een Europese topclub of spelen ze wekelijks in de kelder van het profvoetbal. De speler die we deze keer op zoeken is een de voormalig AZ-doelman Boy Waterman. Deze voormalige jeugdinternational verkaste in de zomer van 2009 naar Wigan Athletic. Bij de Engelse degradatiekandidaat werd het echter niet waar hij op hoopte, waardoor hij nu in Australië speelt. De carriére van Europees kampioen tot levensgenieter.Gucci Zonnebril op zijn hoofd, Replay shirt om zijn torso en trendy teenslippers; Boy Waterman geniet duidelijk van het leven in Australië. ‘Het is hier inderdaad prettig vertoeven’, aldus de gebruinde Nederlander. Australië staat nou niet bekend als een goed voetballand. ‘Daar moet ik gelijk in geven. Ik ben vooral hier heen gekomen voor het avontuur. Ik kreeg een mooi aanbod en besloot samen met mijn vriendin hier naar toe te verhuizen.’ Het begon voor Waterman allemaal in Amsterdam. Hij speelde zijn gehele jeugd bij Ajax, maar maakte nooit zijn debuut. ‘Daar baal ik nog steeds van. Als je zo lang in de jeugd speelt hoop je op een kans.’ Het liep echter anders. De doelman mocht vertrekken bij Ajax en ging richting Friesland, richting Heerenveen. Daar kwam hij in vier seizoenen ook maar tot 18 wedstrijden. De geboren Overijsselaar maakte na die vier seizoenen een opmerkelijke overstap. Hij maakt de overstap naar topclub in wording AZ Alkmaar. 'Het is natuurlijk schitterend om onder Van Gaal te werken'Waterman, op dat moment ook doelman van Jong Oranje, vertrekt in januari naar Alkmaar. Na wat aanpassingsproblemen komt hij dat seizoen nog tot 11 wedstrijden bij "de kaasboeren". ‘Het was op dat moment een beetje een rare transfer. Van Gaal gaf aan dat hij in mij geloofde en mij de kans zou geven. Het is natuurlijk sowieso al schitterend om onder zo’n trainer bij zo’n club te werken. Tot mijn grote teleurstelling besloten ze na mijn tweede seizoen verder te gaan met een andere keeper. Ik werd verhuurd aan ADO den Haag, waar ik overigens alle wedstrijden keepte. Toen ik terug kon keren zat er echter een andere trainer, die het niet in mij zag zitten.’ De huidige trainer Michiel van den Broek besloot Waterman gelijk op de transferlijst te plaatsen. Verscheidene clubs waren geïnteresseerd, maar Wigan Athletic was de enige club die een bod deed wat voldeed. ‘En zo ging ik dus van AZ naar de Engelse Premier Division. Ik vond het schitterend om daar te voetballen maar miste mijn vriendin. Zij zat toen in het laatste jaar van haar studie, en kon dus niet mee verhuizen.’ Ook sportief was de missie van de talentvolle doelman allesbehalve geslaagd. In twee seizoenen tijd speelde hij slechts vier wedstrijden voor Wigan. ‘Ik speelde vooral bij het tweede team. Dat niveau is te vergelijken met de middenmoot van de eredivisie. Ik wilde echter iets anders, ik wilde op een hoger niveau voetballen.’ Toen kwam er echter onverwachts een aanbod van de Australische club Adelaide United.De doelman speelt nu twee seizoenen in Australië. ‘Ik had nooit gedacht dat een club uit zo’n land interesse in mij zou hebben. Na de plussen en de minnen te hebben afgewogen besloten mijn vriendin en ik de uitdaging aan te gaan. En tot nu toe bevalt het meer dan goed.’ Het lijkt er op dat Waterman het eeuwige talent blijft. ‘Het is misschien niet geworden wat iedereen, en op de eerste plaats ik zelf, er van verwacht had. Maar ik ben trots dat ik hier nu sta.’ 'Arsenal is toch wel mijn droomclub'De doelman, die met Jong Oranje nog twee Europese titels binnensleepte, hoopt ooit nog eens terug te keren in de Engelse competitie. ‘Als er een aanbod komt uit Engeland of Spanje dan is de kans groot dat ik een transfer maak. Arsenal is toch wel mijn droomclub. Voor andere landen zal ik 'Down under' niet snel verlaten.’ Screen Boy Waterman KLIK
|
|
« Laatste verandering: 29 januari 2009, 15:56:08 door michiel »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
michiel
|
|
|
 | | Manager eredivisie club |     |
| Berichten: 2,519 |
|
 |
« Antwoord #234 Gepost op: 03 februari 2009, 18:16:50 » |
|
Titel opnieuw naar Alkmaar! AZ is er in geslaagd voor de tweede achtereenvolgende keer de titel binnen te halen. De Alkmaarse formatie vertoonde aan het einde van het seizoen scheurtjes maar hield stand. Groot feestgedruis barstte los in Alkmaar. Daags na het behalen van het kampioenschap drukte hoofdtrainer Van den Broek de stemming door aan te geven elders aan de slag te willen. Het AZ-bestuur was teleurgesteld maar begripvol. 'Van den Broek heeft van AZ een topclub gemaakt, daar zijn we hem voor altijd dankbaar voor. Het is jammer dat deze toptrainer ons zal verlaten, maar we begrijpen zijn beweegredenen wel.'Van den Broek was emotioneel tijdens de speciaal belegde persconferentie. 'Ik wil iedereen die AZ is bedanken voor hun fantastische steun. We hebben hier met z'n allen iets moois weggezet en daar kan de volgende trainer op verder bouwen. Eén ding wil ik duidelijk maken: 'Ik wil hier nog eens terugkeren als hoofdtrainer,' aldus een betraande Van den Broek. Enkele supporters stonden Van den Broek op te wachten en bedankte hem met liederen en spandoeken. 'Van den Broek wereldcoach jalalalala' en 'Michiel bedankt, Michiel bedankt' kwam uit duizenden keeltjes. Eindstand eredivisie: Van den Broek tekent in Turijn!Zo juist is bekend geworden dat AZ-trainer Michiel van den Broek een 4-jarig contract heeft ondertekend bij Juventus. De oefenmeester had al eerder bekend gemaakt hogerop te willen. Van den Broek sprak van 'een fantastische kans bij een Europese topclub'. De belangrijkste reden voor de hoofdtrainer om naar Turijn te verkassen was de uitdaging. 'Er was ook interesse van Bayern München. Zij zijn echter al zo vaak kampioen geworden de laatste jaren. Bij Juventus is de uitdaging zowel nationaal als internationaal stukken groter'. Juventus' laatste landstitel dateert alweer van 2003. Vorig seizoen eindigde de 'Oude dame' als vierde. Wel werd de UEFA-cup in de wacht gesleept. Van den Broek moet Servië naar WK loodsenVoetbaltrainer Michiel van den Broek, die enkele dagen geleden de overstap maakte naar Juventus, gaat als 'bijbaantje' aan de slag bij de Servische voetbalbond. Servië staat op dit moment (na 6 wedstrijden) derde in zijn WK-kwalificatiepoule. Het team van onder andere Vidic en Sulejmani moet Engeland en Turkije (ruim) voor zich dulden. Stand bij aantreden Van den Broek: Volgende update: Eventuele transfers + selectie/tactiek
|
|
« Laatste verandering: 03 februari 2009, 18:19:51 door michiel »
|
|
|
|
|
|
|
|
|