08 september 2010, 12:34:18

Frontpage    Startpagina   Help Zoek Kalender Leden Inloggen Registreren  

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Omlaag
  Maak bladwijzer  |  Print  
Auteur Topic: AZ Alkmaar...  (gelezen 5442 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #50 Gepost op: 22 december 2008, 12:12:20 »

Citaat
Ik zal niet alle wedstrijden in lay-out presenteren. Sterker nog, dat zal maar af en toe gebeuren als ik teveel achterloop op mijn game.
« Laatste verandering: 22 december 2008, 15:53:17 door michiel »

Bekijk profiel Gelogd

Manager Vos
Manager eerste divisie club
« Antwoord #51 Gepost op: 22 december 2008, 13:00:58 »

Gaat wel aardig, maar Feyenoord moet je toch echter je houden Tongue veel succes en hopelijk wordt je kampioen!

Bekijk profiel Gelogd

Klik op de banner voor het dagboek met Fiorentina!
stamford  | Man
Assistent Manager
**
« Antwoord #52 Gepost op: 22 december 2008, 13:40:04 »

redelijke start in de competitie, jammer van de uitschakeling in de beker

Bekijk profiel Gelogd
Willem  | Man
Tactiekenmeester
Administrator
Bewezen top manager
Admin van het FM 10-board
« Antwoord #53 Gepost op: 22 december 2008, 17:33:12 »

Tegen RKC verloren is natuurlijk schandalig Tongue Maar in de competitie gaat het goed. Wel veruit het minste doelsaldo van de top 4.

Bekijk profiel Gelogd

Spreekt vloeibaar Duits
michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #54 Gepost op: 22 december 2008, 19:13:06 »

AZ Alkmaar 1-0 Ajax
Dembélé (39')

Grote vreugde na de treffer van Moussa Dembélé

AZ Alkmaar 0-0 FC Twente

Heracles Almelo 2-2 AZ Alkmaar
Schaars (17')
Everton (48')
Van den Bergh (80')
Dembélé (90')

Sergio Romero blunderde bij de treffer van Ricky van den Bergh

FC Volendam 1-1 AZ Alkmaar
Mendes da Silva (36')
Tuyp (74')

SC Heerenveen 3-1 AZ Alkmaar
Pranjic (33')
Grindheim (38',pen.)
Henrique (69')
Dembélé (79')

Heerenveen speelde ons aan de hand van Danijel Pranjic helemaal weg

AZ Alkmaar 4-0 Sparta Rotterdam
Dembélé (11')
Schaars (40',pen.)
Aquino (72')
Pocognoli (85')

Knol (24'), Furfaro (48') en Falkenburg (70') (Allen Sparta) kregen rood.

PSV 4-0 AZ Alkmaar
Méndez (8')
Simons (36',pen.)
Zyryanov (55')
Zyryanov (77')

Met twee treffers stootte Konstatin Zyryanov ons uit de titelstrijd

AZ Alkmaar 1-1 Vitesse
El Hamdaoui (28')
Junker (66')
Swerts (AZ) mist penalty (34')

Stand:

Transfernieuws

Toptalent alsnog naar Alkmaar

AZ Alkmaar heeft zich versterkt met de 16-jarige middenvelder Herman Vaessen. De Alkmaarders hadden tijdens de vorige transferperiode ook al interesse in de middenvelder van destrijds FC Emmen. Toen koos de jonge Vaessen echter voor de Belgische topclub Standard Luik. Trainer Van den Broek was door het dolle heen. "Deze speler kan uitgroeien tot een topspeler. Ik ben er zeker van dat hij over 10 jaar bij een Europese topclub voetbalt." AZ betaalde 750.000 euro voor Vaessen.

Zuid-Amerikaans en Nederlands talent voor AZ

AZ heeft zich deze transferperiode vooral gericht op talent, dat blijkt uit de inkomende transfers. De Alkmaarders versterkte zich met Brayan Angulo en Gévero Markiet. Angulo is een 19-jarige linksback. Van den Broek werd over hem getipt door een scout. AZ betaalde 600.000 euro aan América de Cali.

Ook Gévero Markiet werd naar voren geschoven door een scout. De 17-jarige rechtsback is afkomstig van FC Utrecht. Hij kostte de Alkmaarders 130.000 euro. Zowel Markiet als Angulo zullen eerst bij de reserves spelen.

Citaat
Voor screens van de aankopen; Klik op de dikgedrukte namen.
« Laatste verandering: 07 januari 2009, 20:19:19 door michiel »

Bekijk profiel Gelogd

Ben  | Man
Manager eredivisie club
"Stanley Scorsese"
« Antwoord #55 Gepost op: 22 december 2008, 19:27:22 »

Niet echt een goede periode, Dembele heeft je vaak moeten redden. Maar ik blijf er vertrouwen in hebben, je zal de weg naar boven wel vinden!
Screentje Dembele en Martens?

Bekijk profiel Gelogd

Gunner
Manager eredivisie club
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close
« Antwoord #56 Gepost op: 22 december 2008, 19:32:28 »

Een mooi begin van de periode met een overwinning op Ajax, maar daarna toch zeer zwak jammer genoeg. Hopelijk kun je het weer rechtbreien. Wel mooie transfers trouwens.

Bekijk profiel Gelogd
stamford  | Man
Assistent Manager
**
« Antwoord #57 Gepost op: 22 december 2008, 19:34:30 »

zwakke periode, waardoor je je titeldroom mag opbergen

Bekijk profiel Gelogd
Willem  | Man
Tactiekenmeester
Administrator
Bewezen top manager
« Antwoord #58 Gepost op: 22 december 2008, 19:42:35 »

Inderdaad. Teveel puntverlies om nog mee te strijden om de titel, nu strijden voor CL-nacompetitieplek. Goeie talenten aangetrokken, dat wel Wink

Bekijk profiel Gelogd

Spreekt vloeibaar Duits
Devin_Dazzle  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #59 Gepost op: 22 december 2008, 22:14:02 »

Ik zou me meer gericht hebben op directe versterkingen, vind al je aankopen tot nu toe weinig bijbrengen. Je ziet ze ook niet terugkomen in je schutters. Dembele scoort wel wat, terwijl hij geen goede afwerker is in het spel, dat is wel leuk meegenomen  Smiley

Bekijk profiel Gelogd

No use for thinking, just agree with me...
SSJDennis
Assistent Manager
**
« Antwoord #60 Gepost op: 23 december 2008, 09:22:40 »

Gaat maar zeer matig... Ook over het aankoopbeleid heb ik mijn twijfels, had toch wel het idee dat AZ van zichzelf een behoorlijke ploeg had...

Bij mij presteren ze altijd naar verwachting in ieder geval, maar je zult mijn tegendeel wel bewijzen als je binnen nu en 5jaar de CL wint Wink

Sterkte ermee en laat je niet gek maken Tongue

Bekijk profiel Gelogd
Beute  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #61 Gepost op: 23 december 2008, 19:33:21 »

Ziet er netjes uit.  Alleen je resultaten zijn niet geweldig maar ´t komt wel goed daar hou ik vertrouwen in!

Bekijk profiel Gelogd

michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #62 Gepost op: 23 december 2008, 21:14:34 »

AZ Alkmaar 1-1 ADO Den Haag
Caracciolo (27')
Ari (64')

Ondanks een heerlijk doelpunt van Ari konnen we opnieuw niet winnen

De Graafschap 2-0 AZ Alkmaar
De Ridder (5')
De Groot (14')

AZ Alkmaar 1-0 NEC
Aquino (90')
Dani Fernández (NEC) kreeg rood (54')

Door de treffer in de blessuretijd van Daniel Aquino wisten we sinds lange tijd weer is (verdiend) te winnen

AZ Alkmaar 4-2 Willem II
Mendes Da Silva (30')
Demouge (41')
Aquino (53',pen.)
Dembélé (64')

Pinzón (74')
Dembélé (82')

Moussa Dembélé was met twee treffers de grote man tegen zijn ex-ploeg

Roda JC 0-3 AZ Alkmaar
Ari (36')
Insúa (54')
Ari (89')

FC Groningen 0-0 AZ Alkmaar
Schaars (AZ, 90') en Cahais (Groningen, 90') kregen rood.

AZ Alkmaar 1-0 Feyenoord
E.D. Lucius

FC Utrecht 1-5 AZ Alkmaar
Vaessen (10')
Ari (40')
Aquino (44')
Insúa (51')

Boussaboun (86')
Ramón (87')
Schaars (AZ) kreeg rood (56')

Stijn Schaars keerde terug van een schorsing en pakte meteen weer rood

Stand:

Nieuws

AZ verlengt contract Van den Broek

AZ Alkmaar heeft het contract met trainer Michiel van den Broek met één jaar verlengt. Het contract met de onervaren trainer liep na dit seizoen af. Het bestuur is vooral tevreden met de resultaten die de ploeg dit seizoen in de competitie behaalt. Met een 4e plaats staat het team ver boven de voor het seizoen gestelde doelstelling.

Van den Broek verandert tactisch concept

AZ-trainer Michiel van den Broek heeft na de nederlaag tegen De Graafschap de tactiek omgegooid. "De 4312 was niet heilig, en na de dramatische resulaten van de weken daarvoor was de maat vol. We hebben besloten om op drie aanvallers over te gaan. Drie centrale verdedigers met één opkomende. Twee opkomende backs en twee centrale middenvelders. We spelen nu wat meer op de counter, maar we blijven de aanval zoeken", aldus Van den Broek.

De spelers die er staan zijn niet allemaal vaste basisspelers

Maarten Martens vertrok voor 3 miljoen euro naar Anderlecht. Voor de Belgische spelmaker was er geen toekomst meer in Alkmaar.

« Laatste verandering: 23 december 2008, 23:19:51 door michiel »

Bekijk profiel Gelogd

Willem  | Man
Tactiekenmeester
Administrator
Bewezen top manager
« Antwoord #63 Gepost op: 24 december 2008, 02:19:53 »

weer een wat slechte periode... Lekker gecasht voor Martens, hopen dat je nieuwe tactiek gaat werken...

Bekijk profiel Gelogd

Spreekt vloeibaar Duits
Kjeld.  | Man
Manager eredivisie club
AFC Ajax
« Antwoord #64 Gepost op: 24 december 2008, 10:32:13 »

Als je wint, win je goed maar je krijgt er toch veel tegendoelpunten en je scoort ook moeilijk

Edit: Ik heb de stand even bekeken Heerenveen moet er nog een spelen en staat maar 4 punten achter.
Maar hopelijk kan je er boven op komen succes

Bekijk profiel Gelogd
michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #65 Gepost op: 24 december 2008, 11:16:57 »

AZ Alkmaar 1-0 NAC Breda
Ari (90')

AZ Alkmaar 2-0 FC Volendam
Aquino (18')
E.D. Hofstede (89')

Tim Bakens (Vol.) kreeg rood (84')

Volendam-doelman Jeroen Verhoeven behoedde Volendam voor een monsterscore.

FC Twente 2-2 AZ Alkmaar
Stam (35')
Arnautovic (52')
Aquino (70')
Ari (79')

Ajax 3-3 AZ Alkmaar
Ari (1')
Huntelaar (29')
Ari (54')
Gabri (81')
Tote (88')
Suárez (90')
Kew Jaliens (AZ) kreeg rood (90')

Ari was in topvorm tegen Ajax. Hij deed het net twee maal trillen.

AZ Alkmaar 2-0 Heracles Almelo
Dembélé (41')
Jonathas (90')

Marnix Smit (Her.) kreeg rood (44')

Jonathas, hier tijdens zijn stage bij Ajax, maakte een half uur voor tijd zijn debuut. Hij wist gelijk te scoren.

Eindstand:

Doelpuntenmakers

Een groot aantal spelers scoorden één maal.

Bekijk profiel Gelogd

stamford  | Man
Assistent Manager
**
« Antwoord #66 Gepost op: 24 december 2008, 12:27:30 »

Jammer dat je de derde plaats net niet haalt, toch een redelijk seizoen, ik ben benieuwd hoe je het volgend jaar zult doen

Bekijk profiel Gelogd
Devin_Dazzle  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #67 Gepost op: 24 december 2008, 12:52:25 »

Hoe hebben je transfers het gedaan?

Bekijk profiel Gelogd

No use for thinking, just agree with me...
Gunner
Manager eredivisie club
« Antwoord #68 Gepost op: 24 december 2008, 17:11:39 »

Redelijk seizoen. Hopelijk kun je volgend seizoen gaan meedoen om het kampioenschap.

Bekijk profiel Gelogd
michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #69 Gepost op: 24 december 2008, 20:17:46 »

Analyse seizoen 2008/2009

Het eerste seizoen onder mijn leiding zit er op. Het was een matig seizoen qua resultaten. Daarnaast gingen de financiën erg slecht. Toch zijn we 7 plaatsen hoger geëindigd dan vorig seizoen. Een vierde plaats is misschien nog niet zo slecht...

Sportief

Het begin van het seizoen was veelbelovend. Met vier winstpartijen op rij, waaronder één bekerduel en een wedstrijd tegen PSV, lag er een mooi seizoen in het verschiet. Het eerste puntverlies was in Arnhem, uit bij Vitesse werd met 3-2 verloren. Daarna ging het (té) afwisselend. Tegenover winstpartijen tegen ADO, NEC, FC Groningen en Willem II stond puntverlies tegen De Graafschap, Roda JC en Feyenoord. Het meest dramatische was wel de uitschakeling in de KNVB beker. Een veredelt B-team was niet opgewassen tegen eerstedivisionist RKC Waalwijk. Deze klap werd goed opgepakt door de groep en overwinningen op FC Utrecht, NAC en rivaal Ajax volgde. Vervolgens volgde twee gelijke spelen tegen Twente en Heracles Almelo. Deze gelijke spelen hadden een negatief effect want vanaf die wedstrijden leden we week in week uit puntverlies. Gelijke spelen tegen degradatiekandidaten als FC Volendam, Vitesse en ADO den Haag. Nederlagen tegen SC Heerenveen, PSV en zelfs De Graafschap. We waren het spoor volledige bijster. In deze weken werd ook de titel en mogelijke deelname aan de lucratieve Champions League verspilt. De overwinning in extremis tegen NEC zorgde echter voor een ommekeer. Wat volgden waren winstpartijen tegen Willem II, Roda JC, Feyenoord en FC Utrecht en een knap gelijkspel in de Euroborg. In de laatste wedstrijden van het seizoen werd niet meer verloren. NAC, Volendam en Heracles werden nog aan de zegekar gebonden, Ajax en Twente werden op een gelijkspel gehouden. Al deze resultaten leverde ons een vierde plaats op. Sportief heb ik gemengde gevoelens over dit seizoen. In de beker zijn we veel te vroeg uitgeschakeld, en in de competitie hebben we in een aantal weken alles verspilt.

Transfers

Over de transfers is al veel gezegd en geschreven. De huurtransfers waren niet allemaal even succesvol. Medina en Datólo zijn haast niet aan de bak gekomen. Insúa en Helguson waren succesvoller, vooral laatstgenoemde was vooral in het begin van het seizoen een vaste waarde. Ook Tote mag worden gezien als een miskoop. De aanvallende middenvelder waar ik grootse verwachtingen van had speelde slechts 11 wedstrijden en presteerde daarin onder de maat. Tallys speelde niet veel, maar dit was voor het seizoen al een beetje ingecalculeerd. Aquino en in iets mindere mate Rosada zijn wel geslaagd. Zij waren vaak verzekerd van een basisplek. Daarnaast ben ik erg tevreden dat we ons in de winter alsnog hebben weten te versterken met Vaessen, een toptalent in mijn ogen.

Financieel

Financieel maakt AZ barre tijden door sinds Van den Broek aan het roer staat. De Alkmaarders maakte afgelopen seizoen een verlies van ongeveer 10 miljoen euro. “Wat de reden van deze grote verliezen is weet ik niet. De salarissen overschrijden niet het salarisbudget. Toch zal ik in de komende transferperiode enkele overbodige spelers laten vertrekken om weer wat financiële ruimte te krijgen."

Dit bericht kwam in de media over de financiën van afgelopen seizoen:

« Laatste verandering: 02 januari 2009, 16:05:06 door michiel »

Bekijk profiel Gelogd

Willem  | Man
Tactiekenmeester
Administrator
Bewezen top manager
« Antwoord #70 Gepost op: 24 december 2008, 20:47:31 »

Financiën zijn echt slecht gegaan dan Shocked Toch niet slim om die spelers te huren... Hopen dat het volgend seizoen zowel sportief als financieel beter gaat Wink

Bekijk profiel Gelogd

Spreekt vloeibaar Duits
michiel  | Man
Manager eredivisie club
« Antwoord #71 Gepost op: 25 december 2008, 11:41:37 »

Transfernieuws zomer 2009

De financiële wanorde van vorig seizoen heeft er voor gezorgd dat ik dit seizoen veel overbodige spelers weg heb gedaan. Daar tegenover stonden geen topspelers maar vooral grote talenten. Hierdoor is de toekomst van AZ gegarandeert.

Jeugd, jeugd en nog meer jeugd

Grote aankopen die direct het team op sleeptouw zouden nemen hebben we deze transferperiode dus niet gedaan. Dit omdat we vonden over genoeg kwaliteit te beschikken om minstens tweede te worden. We kozen dit keer voor jeugd. Grote talenten trokken naar Alkmaar.

Eerste speler die we contracteerde was Silva. Deze Braziliaan is een echte mandekker met een goede pass in de benen. Hij is uitstekend als centrale verdediger, en hij is pas 20 jaar. Er zit dus nog veel rek in. We betaalde zijn club Fluminese 4.000.000 euro.

De volgende yougster die ons kwam versterken was Narcisio. Deze spits, evenals Silva een Braziliaan, werd aangeprezen door een scout. Hij zou de potentie hebben om veel beter te worden dan Aquino en om een belangrijk onderdeel van ons team te worden. Ik ben erg onder de indruk van deze aanvaller. We betaalden voor hem 3.600.000 euro.

Ten slotte kwam de Belg Jasper Thielen naar Alkmaar. Thielen is een vleugelaanvaller die ook als aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Ook hij heeft de potentie om een belangrijk onderdeel van ons team te worden. Thielen kwam voor 170.000 euro over van Club Brugge.

Citaat
Klik op de namen voor een screentje.

Overbodig? Verkopen!

Vanwege de kwakkelende financiën hebben we dus besloten flink te snijden in de selectie. Alle spelers die vorig seizoen slechts sporadisch speelden zijn verkocht, en ook alle spelers die vorig seizoen waren uitgeleend zijn verkocht. Hier een overzicht van de uitgaande transfers:

Meest noemenswaardig zijn de transfers van Tote, Donk, Holman, Jenner en Cziommer. Het bod op Luirink van 2.900.000 werd tot mijn grote verbazing/teleurstelling door voorzitter Scheringa geaccepteerd.

Doelstelling seizoen 2009/2010

Bestuur: Europa in via de competitie + Halve finale beker + Europees overwinteren
Eigen: Voorronde CL (minstens 2e) + Halve finale beker + Europees overwinteren
« Laatste verandering: 05 januari 2009, 14:08:03 door michiel »

Bekijk profiel Gelogd

Gunner
Manager eredivisie club
« Antwoord #72 Gepost op: 25 december 2008, 11:43:59 »

Mooi dat je financiën nu weer redelijk op orde zijn. De talenten die je hebt gehaald zijn zeker de moeite waard en je hebt lekker veel overbodige spelers verpatst. Succes verder!
« Laatste verandering: 25 december 2008, 11:46:21 door Gunner »

Bekijk profiel Gelogd
Willem  | Man
Tactiekenmeester
Administrator
Bewezen top manager
« Antwoord #73 Gepost op: 25 december 2008, 12:01:21 »

Goed gecasht, hoe zijn de financiën nu? Die Brazilianen zien er wel echt geweldig uit Shocked

Bekijk profiel Gelogd

Spreekt vloeibaar Duits
stamford  | Man
Assistent Manager
**
« Antwoord #74 Gepost op: 25 december 2008, 12:19:39 »

het was nodig dat je snoeide in je spelers, die Brazilianen zijn echt wel goed hoor, hoe staan de financien er nu voor

Bekijk profiel Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Omhoog
  Maak bladwijzer  |  Print  

Ga naar: